Kjøpsbetingelser

Frakt / levering

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Velger du å betale dine varer med Visa, tilkommer det ingen ekstra avgift utover fraktkostnader.
Din bestilling vil bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert, på normale arbeidsdager.
Ordre fra LSK Nettbutikk blir sendt som servicepakke med Posten eller varen kan hentes på Shell Seven Eleven i Fåberggata. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av leveringsmetode og ferie/helligdager.
Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,- og faktureres i etterkant.

Bytting

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom LSK Nettbutikk. Send oss en mail så avtaler vi byttemetode. Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake så fremt dette er på lager. Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. Husk å legge ved skriftlig beskjed ved forsendelsen, du kan gjerne bruke ordreskjema som fulgte med varen. Husk at alle lapper må følge sendingen og varen pakkes inn i den blanke posen den kom med.

Angrerett

For å benytte angreretten må det gis melding til LSK Nettbutikk innen fristen utløper - 14 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres eller byttes sendes til:

Lillehammer Skiklub
Kirkegata
2609 Lillehammer

ved fysisk levering:

Shell Sevene Eleven
Fåberggata
2609 Lillehammer

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen).

Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.
Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.
Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.
Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 300,- til Fjellrevenshop.no for behandling av saken.

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner.
Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

 

Forbehold

LSK Nettbutikk tar forbehold om trykkfeil slik som priser og produktbeskrivelser. Ved eventuelle feil kan LSK Nettbutikk ordne opp i uføret slik at varen blir solgt il rettmessig pris i henhold til gjeldende prislister og i henhold til "normal" produktinformasjon.